همه مقالات

نمایش جزئیات

تفاوت رنو ساندرو و رنو استپ وی

رنو ساندرو-رنو استپ وی-رنو تهران-تعمیرگاه تخصصی رنو تهران-تفاوت استپ وی و ساندرو-مقایسه استپ وی و ساندرو-ساندرو بخریم یا استپ وی-تفاوت های رنو ساندرو و رنو استپ وی-رنو ساندرو بهتر است یا استپ وی

رنو ساندرو و استپ وی اگر چه شباهتی هایی به هم دارند ولی تفاوت های ظاهری و فنی بارزی نیز با یکدیگر دارند


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

رنو ساندرو و رنو استپ وی :

این دو خودرو که از خودرو های تولید شده شرکت خودرو سازی رنو مب اشد که در فرانسه است . هر دو خودرو از خودرو های مدل هاچبک این شرکت خودرو سازی می باشند . 

علی رغم شباهت هایی که این دو خودرو دارند ، تفاوت هایی نیز در آن ها دیده می شود که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

 

رنو استپ وی :

خودروی رنو استپ وی از پاییز ۱۳۹۵ تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. استپ وی تفاوت ظاهری آنچنانی با ساندرو ندارد ، اما این تفاوت ظاهرش را تاحدودی زیبا تر کرده است. کاسه چراغ مشکی، اضافه‌شدن رکاب جانبی و سینی زیر سپر، سپر مشکی، زه پلاستیکی مشکی‌رنگ گلگیرها و وجود باربند، از مهم‌ترین تفاوت‌های استپ‌وی با همسان هاچ‌ بکش است. در بخش فنی نیز استپ‌ وی تنها در سه ویژگی متفاوت شده است؛ اول اینکه ارتفاع تعلیق آن افزایش یافته (فقط چندین سانتی‌متر)، دوم اینکه خودرو استپ وی  در مدل دنده‌ای از کلاچ هیدرولیک به‌جای کلاج سیمی بهره مند شده و سوم اینکه فاصله تعویض دنده‌هایش، کمی کوتاه‌تر است.

رنو استپ وی از لحاظ تجهیزات درونی فرقی با رنو ساندرو . البته خودروی رنو استپ وی نسبت به مدل ساندرو از لحاظ ظاهر بیرونی تغییرات زیادی  داشته است و باعث زیباتر و خوشگل ترشدن آن شده است ؛ عمده تفاوت‌های این دو خودرو به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • - سیستم تعلیق
  • - گیربکس دستی
  • - قیمت 
  • - ابعاد خودرو
  • - تفاوت در ظاهر خارجی خودرو

 

برای تعمیر و سرویس تضمینی خودروی رنو استپ وی خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه نمایید .

 

رنو ساندرو : 

سازنده خودروی رنو ساندرو کشور فرانسه است و طراحی آن در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام شده است. از موتور چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ در آن استفاده شده است. از امکانات رنو ساندرو می توان به ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای و ترمز ضد قفل ABS اشاره کرد. این خودرو در دو مدل دنده ای و اتوماتیک در کشور ما عرضه شده است.

یکی از نکته های باحال راجع به رنو ساندرو این است که با وجود هاچبک بودن از فضای مناسبی برخوردار است ، به طوری که فضای کابین رنو ساندرو  برای سرنشنینان جلو و همچنین سرنشنیان عقب به اندازه کافی و مناسب است و در سفرهای بلند مدت باعث خستگی آن ها نخواهد شد .

صندلی‌های عقب این خودرو نیز مثل رنو ال ۹۰ دارای سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای هستند. ضمناً کارشناسان رنو تهران برای افزایش ایمنی سرنشنیان جلو ساختار داشبورد را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا اثرات ناشی از ضربه را تا مقدار زیادی کاهش دهند .

 

برای تعمیر و سرویس تضمینی خودروی رنو ساندرو خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه نمایید .

 

مقایسه رنو ساندرو و ساندرو استپ وی :

۱- تفاوت اندازه :

خودروی رنو استپ وی از لحاظ اندازه و ابعاد کمی بزرگ تر از خودروی رنو ساندرو می باشد .

 

۲- تفاوت قیمت :

رنو ساندرو استپ وی از نظر قیمتی نیز کمی گران‌ تر از همسان خود است. 

 

۳- تفاوت های ظاهری :

      . باربند:

        رنو ساندرو  باربند  ندارد ولی استپ وی  دارای باربندی طولی از جنس کروم است.

     . سپر جلو و عقب:

           در رنو ساندرو سپر جلو و عقب همرنگ بدنه خودرو هستند. ولی در  استپ وی سپرها دارای دو رنگ هستند و قسمتی از آن همرنگ بدنه و قسمت دیگری از آن مشکی است و       قسمت زیرین نیز از کروم و آلومینیوم تشکیل شده است.

     . دستگیره درب‌های بیرونی:

        چیزی که رنو  استپ وی را از رنو ساندرو متمایز می‌کند این است که در هر دو مدل دستی و اتوماتیک دستگیره درب‌های بیرونی دارای پوشش آبکاری کروم اطلسی هستند که این حالت در رنو ساندرو به چشم نمی‌خورد.

 

      . پنجره مشبک رادیاتور و بخش بالایی آن:

          یکی دیگر از تفاوت‌ های ظاهری رنو ساندرو و رنو استپ وی را باید در جلو پنجره دید به طوری که در رنو ساندرو جلو پنجره مشکی رنگ و بخش بالایی آن همرنگ بدنه است. ولی در رنو استپ وی با وجود اینکه جلو پنجره خودرو مشکی رنگ است اما نوار بالایی آن کرومی است.

 

       . چراغ‌های جلو:

         یکی دیگر از تفاوت‌های ظاهری ساندرو و استپ وی را باید در چراغ‌های جلوی خودروی یافت . زیرا که در رنو ساندرو زمینه چراغ‌های اصلی جلویی استیل و در رنو ساندرو استپ وی مشکی تیره است.

 

        . رینگ‌ها:

          رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی هر دو از رینگ آلیاژی ۱۵ اینچی استفاده می کنند اما ظاهر آنها با یکدیگر متفاوت است.

 

          . آینه‌های جانبی:

             در مدل دستی رنو ساندرو قاب‌های آینه به رنگ مشکی و در مدل اتومات آن هم رنگ بدنه خودرو هستند. این در حالی است که قاب آینه‌های جانبی در هر دو مدل رنو استپ وی به رنگ کروم است.

 

           . نوارها و برچسب‌ها:

             در خودرو رنو استپ وی در قسمت زیرین آینه‌های جانبی، برچسب هایی وجود دارند که نام خودرو روی آنها نوشته شده است که این مورد در رنو ساندرو وجود ندارد.

 

۴- تفاوت گیربکس :

گیربکس اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو و استپ وی مشابه است . اما گیربکس دستی به کار گرفته شده در رنو استپ وی سه تفاوت بزرگ با جعبه دنده دستی رنو ساندرو دارد که عبارتند از:

  • - این گیربکس فاقد گردگیر در پلوس سمت چپ می‌باشد.
  • - محل اتصال کابل دسته دنده در این مدل گیربکس متفاوت است.
  • -با مکانیزم مورد استفاده در سیستم کلاچ مدل دستی رنو ساندرو از نوع سیمی است اما در مدل دستی رنو استپ وی از نوع هیدرولیکی استفاده شده است.

 

۵- تفاوت در سیستم تعلیق :

علاوه بر تفاوت کوچک در کمک فنر های این دو خودرو ، ارتفاع این دو خودرو نیز با یکدیگر متفاوت است و خودروی رنو استپ وی بلند تر از ساندرو بوده و در جاده های نا هموار بهتر عمل می کند.

 

برای تعمیر و سرویس تضمینی خودروی رنو ساندرو و رنو استپ وی خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه نمایید .

 

هزینه تعمیرات رنو استپ وی و رنو ساندرو در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

هزینه تعمیرات و تعویض قطعات خودروی استپ وی و خودروی ساندرو دیگر خودرو های رنو در این مرکز تعمیرگاهی براساس مصوبه های قانونی خواهد بود . لذا ما به شما تضمین می دهیم که در صورت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران هیچ گونه هزینه اضافی از شما عزیزان گرفته نخواهد شد.

 

نتیجه گیری :

تفاوت زیادی میان دو خودرو رنو ساندرو و رنو استپ وی وجود ندارد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به تحلیل کلی و اساسی میان این دو خودرو بپردازیم.  اگر شما برای خرید  یکی از مدل‌های خودرو ساندرو شک داشته‌اید، با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید تصمیم خود را گرفته و امنیت را احساس کنید . 

 

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر و سرویس این دو خودروی هاچبک دوست داشتنی می باشد .

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002